690 310 485
8:00-16:00

Najważniejsze korzyści z aktywności fizycznej dla kobiety w ciąży

Sante FitCiążaNajważniejsze korzyści z aktywności fizycznej dla kobiety w ciąży
6 marca 2018 Posted by agaa In Ciąża , , No Comments

Aktywność fizyczna jest jedną z kluczowych czynności w życiu człowieka, która gwarantuje zdrowie psychiczne i fizyczne. Podczas wysiłku uwalnia się hormon endorfina, który odpowiada za nasz dobry nastrój.

 

 

Jeśli jesteś w ciąży, bądź aktywna fizycznie. Masz dodatkową motywację, nie ćwiczysz tylko dla siebie 🙂

Jakie są najważniejsze korzyści z aktywności fizycznej w ciąży?

1. Zmniejsza i eliminuje stres

Będziesz odczuwać mniej stresu w czasie ciąży i po porodzie. Wykonywanie ćwiczeń sprawia, że kobieta czuje się zrelaksowana. Wzmacnia się świadomość własnego ciała. Zauważysz zmiany w swoim ciele i psychice. Aktywność zapewni Ci wsparcie psychosomatyczne w okresie ciąży. Tylko regularne ćwiczenia zapewnią Ci poznanie siebie  i zaakceptowanie zmian, które zachodzą w zawrotnym tempie.

2. Mniejszy ból przy porodzie

Jak wspomniałam wyżej, aktywność fizyczna sprawi, że będziesz lepiej przygotowana do tego momentu pod względem fizycznym i psychicznym. Dzięki temu są większe szanse na łagodniejszy przebieg porodu, który będzie mniej bolesny. Poród porównywalny jest do przebiegnięcia maratonu, więc warto się do niego przygotować. Regularne ćwiczenia 2 lub 3 razy w tygodniu, po 15 – 20 minut wystarczą, żeby organizm się odpowiednio zaadoptował.

3.Poczucie szczęścia

Endorfiny sprawią, że będziesz miała lepsze samopoczucie. Często bywa tak, że kobiety zamiast radości przeżywają w ciąży smutek, co jest spowodowane burzą hormonów. Może okazać się, że depresja przeciągnie się w czasie i wystąpi również po urodzeniu dziecka. Aktywność fizyczna jest idealnym lekarstwem na poprawienie stanu psychicznego i odzyskaniem dobrego nastroju.

4. Miłe spędzenie czasu

Aktywność fizyczna sprawia, że zwyczajnie miło spędzisz czas. Bez względu na to, czy jesteś aktywna zawodowo w ciąży czy nie, warto dobrze spożytkować ten czas. Jak przyjdzie na świat nowy członek rodziny, przybędą nowe obowiązki i będzie mało czasu dla siebie. Czas ciąży jest idealnym momentem, żeby robić coś, co sprawia nam przyjemność.

5. Poprawa sprawności całego ciała

Dzięki ruchowi lepiej funkcjonuje cały organizm. Sprawniej pracuje układ krążenia.

6. Mniej kilogramów

Będziesz miała mniejszy przyrost masy ciała i tkanki tłuszczowej. Przy przybieraniu na wadze ruchy stają się nieskoordynowane. Dzięki ćwiczeniom będą bardziej zgrabne. Nie będzie zaparć, poprawi się przemiana materii. Warto pamiętać, że musimy przytyć, bo w naszych biodrach, w tłuszczyku magazynują się hormony odpowiedzialne na produkcję mleka dla naszego dzidziusia. Odchudzaniu w ciąży mówię stanowczo NIE. Będzie na to czas i okazja po porodzie.

7. Mniejszy ból pleców

Jeśli doskwiera Ci ból w obrębie kręgosłupa – zmniejszy się. Gdy ośrodek ciężkości przesuwa się i powiększa się brzuch to kręgosłup podlega dużym obciążeniom. Tylko odpowiednie ćwiczenia mogą pomóc w dolegliwościach bólowych. Ćwiczenia muszą być spokojne, prawidłowe i regularne.

Każda z Was może znaleźć inne plusy przemawiające za podjęciem ćwiczeń fizycznych w ciąży. Ważne, żeby sprawiało Ci to przyjemność i było źródłem samych pozytywnych wrażeń. Warto spróbować, pamiętając jednocześnie, że ćwiczysz dla siebie i swojego dziecka.

Powodzenia! 🙂

Joanna Zielińska

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

UWAGA - Grupa A płynie stylem dowolnym ! Zamknij