690 310 485
8:00-16:00

Jakich sportów nie wykonywać w czasie ciąży?

Sante FitCiążaJakich sportów nie wykonywać w czasie ciąży?
27 marca 2018 Posted by agaa In Ciąża , , No Comments

Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj lekarza prowadzącego czy możesz. Ruch jest jak najbardziej wskazany dla kobiet w ciąży. Należy pamiętać, aby nie  zmęczyć się przy wykonywaniu ćwiczeń. Nie może również dojść do przegrzania organizmu, bo odbierasz wówczas dziecku tlen. Tętno powinno wynosić między 130 – 140 uderzeń na minutę. Niewskazane są w czasie ciąży sporty, które mogą spowodować kontuzje.  

Oto lista aktywności, jakich nie powinna wykonywać w tym czasie kobieta:

  • jazda na rowerze
  • jazda na łyżwach
  • jazda na rolkach
  • jazda na nartach
  • jazda konna
  • Surfing
  • Windsurfing
  • wspinaczka ściankowa i górska
  • nurkowanie z aqualungiem
  • trening siłowy
  • jazda na rowerku stacjonarnym (zbyt intensywna może spowodować skracanie się szyjki macicy)
  • aerobik
  • rozciąganie mięśni
  • gra w tenisa, golfa
  • skakanie do basenu
  • skoki, podskoki

Jeśli przed zajściem w ciąże kobieta była zapaloną fanką jednej z wyżej wymienionych dyscyplin, może być przekonana, że nic złego się nie stanie, jeśli nadal będzie aktywna. Warto jednak odpuścić dla dobra dziecka. Okres ciąży nie trwa latami, to tylko 9 miesięcy. Przyjdzie czas, żeby wrócić do ulubionego sportu i w swoim dziecku również zaszczepić miłość do tej dyscypliny.

Joanna Zielińska

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

UWAGA - Grupa A płynie stylem dowolnym ! Zamknij